"حرامزاده های بانکوک." این همان چیزی است که معمار محلی Chat Chuenrudeemol آن را سازه های موقت تبدیل شده به دائمی، الحاقات ورق فلزی و انواع ساختمان های ترکیبی عجیب و غریب می نامد که این شهر بیش از 10 میلیون نفری را از سایر کلانشهرهای آسیای جنوب شرقی متمایز می کند. او ادعا می کند که آنها شخصیت خاصی دارند و تغییرات محلی را به نمایش می گذارند، حتی اگر چنین "معماری نرم" (در مقابل اشکال سخت ساختمان های دائمی) تقریباً در همه جای جهان وجود داشته باشد. او تحقیقات زیادی را به این ویژگیها اختصاص داده است و یک نوع خاص را پیدا کرده است که توانسته آن را به پروژه سیگنال حرفه طراحی هنوز جوان خود تبدیل کند: متل جنسی.
در مورد این سازه Chuenrudeemoi نوشته است: «از خیابان، سازه مانند هر ساختمان پرکننده اسکلت بتنی دیگری که در اواخر دوران مدرن طراحی شده است به نظر می رسد ... ویژگی بارز آن یک فضای خالی کوچک در سطح خیابان است که به مهمانان اجازه می دهد به طور نامحسوس به محیط ساختمان در داخل ساختمان نفوذ کنند. ایمنی خودروهایشان از تونل خیابان، میهمانان خود را در یک حیاط اتومبیل در فضای باز میبینند که ردیفی از پارکینگهای پردهدار رنگارنگ دارد. یک مهماندار هتل به سرعت ماشین را وارد یک پارکینگ در دسترس می کند، که مستقیماً به یک "سوئیت عشق" خصوصی مرتبط است. هنگامی که ماشین به طور ایمن پارک شد، پرده بسته میشود و به این زوج حریم خصوصی کامل میدهد تا به میانآهنگ رمانتیک خود ادامه دهند.»
در حالی که زیباییشناسی پراکنده مدرنیسم اصلی ساختمان بتنی را به یاد میآورد، داربستهای سبز رنگ نعنایی و چند لمس رنگ در اتاقها، ساختار را در هر گوشهای با زندگی متراکم خیابان در اطراف آن زنده میکند.
Chuenrudeemol با درخواست برای بازسازی یکی از این متل ها، هتل خیابان Samsen، حیاط را به یک استخر شنا و سینمای روباز تبدیل کرد. نه تنها میهمانان می توانند با تماشای فیلم های تقریباً منحصراً تایلندی نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش غول پیکر در آب بچرخند، بلکه معمار همچنین ساختار داربستی را در هر دو دیوار داخلی و خارجی اضافه کرده است که به افراد اجازه می دهد مخفیانه وارد اتاق شوند و از اتاق خارج شوند و در عین حال فراهم می کند. نشستن در فضای باز که در آن برنج چسبنده انبه بخورید و فیلم را تماشا کنید.
Chuenrudeemol با درخواست برای بازسازی یکی از این متل ها، هتل خیابان Samsen، حیاط را به یک استخر شنا و سینمای روباز تبدیل کرد. نه تنها میهمانان می توانند با تماشای فیلم های تقریباً منحصراً تایلندی نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش غول پیکر در آب بچرخند، بلکه معمار همچنین ساختار داربستی را در هر دو دیوار داخلی و خارجی اضافه کرده است که به افراد اجازه می دهد مخفیانه وارد اتاق شوند و از اتاق خارج شوند و در عین حال فراهم می کند. نشستن در فضای باز که در آن برنج چسبنده انبه بخورید و فیلم را تماشا کنید.
Chuenrudeemol ترکیبی از فانک و عملکرد ابداع شده در داخل را با تبدیل اتاق ها به مجموعه ای از انواع مختلف ادامه داد، از "خوابگاه" که به عنوان خوابگاه جوانان با حمام های مشترک عمل می کند، و اتاق های خصوصی با صندلی های پنجره ای که به تخت های اضافی تبدیل می شوند. سوئیت های هتل مجلل در حالی که زیباییشناسی پراکنده مدرنیسم اصلی ساختمان بتنی را به یاد میآورد، داربستهای سبز رنگ نعنایی و چند لمس رنگ در اتاقها، ساختار را در هر گوشهای با زندگی متراکم خیابان در اطراف آن زنده میکند.
چنین تلاش هایی برای حفظ، به روز رسانی و انرژی بخشیدن به این اشکالی که بانکوک به عنوان یک شهر مدرن تولید کرده است - از ترکیب سنت های بومی و مصالح ساختمانی، واردات استعماری و تفاسیر محلی آنها، و اکنون اشکالی که با استانداردهای جهانی مطابقت دارند - در کانون توجه قرار دارند. به کار گروهی از معماران جوان که نه تنها در بانکوک، بلکه به طور کلی در شهرهای جنوب شرقی آسیا کار می کنند. این گروه شامل معمارانی مانند دنی ویکاسونو از استودیو داسار و آگاتا کارولینا و کریس اکتاوانی از بیت از جاکارتا و در ویتنام، تران تی نگو نگون و نگوین های لونو از فضای گرمسیری، و مای لان چی اوتولوویکووا، نگوین دوک ترنگ و مارک هستند. Obtulovic از معماران ODDO.
:: برچسبها:
طراحی دکوراسیون ,
معماری ,
دکوراسیون داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0